مارک ها وايراني ها




آيا برندهاي داخلي به درد جوان ها مي خورند؟

مارک هاي ايراني چقدر بين جوانان شناخته شده هستند؟ اصلا چقدر مارک هاي درست ودرمان وجود دارد که آدم ها به آنها اعتماد مي کنند وبراي خريدن محصولات آنها حاضرند پول بپردازند. يک نگاه کلي به ماجراي مارک هاي ايراني، نشان مي دهد که مارکهاي انگشت شماري که در ايران نامي به هم زده اند،از تعداد انگشتان يک دست هم کمترند وتازه همان ها هم شامل لباس هاي مردانه کلاسيک مي شوند که جوان هاي امروزي نهايتا در عروسي داداش بزرگه يا عروسي خودشان ممکن است يکي از آنها را به تن کنند؛بنابراين غر زدن درباره اقبال مارک هاي خارجي بين جوان ها ومارک باز شدن آنها، يک غر الکي است.
وقتي ما به ازايي وجود ندارد،چه کاري است که غر بزنيم؟حالا بياييد با برندهاي داخلي معروف آشنا بشويم. يادتان باشد که همه آنها کت وشلوار را سرلوحه محصولاتشان قرار داده اند؛ لباسي که چندان جوان پسند وخودماني نيست.

هاکوپيان

نزديک به 40 سال است که هاکوپيان دارد پوشاک مردان ايراني را توليد مي کند. البته براي خودش هم سري در سرها دارد چون مورد تائيد کارشناسان بين المللي است. حتي سال 2003 جايزه بين المللي طلايي امريکا را هم برده؛آن هم براي کيفيت وبرتري توليد. تازه جايزه هاي ديگري هم دارد؛مثل جايزه بين المللي پرستيژ تجاري با خوشنام ترين شرکت و...
اما محصولات اين برند ايراني بيشتر براي مردان ميانسالي طراحي شده که دوست دارند رسمي باشند. البته واحد جوانان هاکوپيان هم هست که خوراک دهان سوزي براي سير کردن شکم روزمره جوان ها نيست.

ايکات

اين برند ايراني که نسبت به بقيه برندها سر وشکل جوانانه تري دارد، به هر حال سعي مي کند تي شرت ها وشلوارهايي جوان پسند هم توليد کند؛هر چند آن قدر ها درميان جوان ها شناخته شده نيست.

گراد

سابقه طولاني ندارد وتازه چند سالي است که وارد بازار پوشاک ايراني ها شده اما باز هم توانسته با تبليغات خوب،جايي ميان مردم باز کند.يادمان باشد که گراد هم چندان روي لباس هاي عادي براي جوان ها کار نکرده والبته خيلي از جوانان حاضر نيستند براي رفت وآمد روزانه و..خودشان کت وشلوار به تن کنند؛هر چند که خيلي هم جوانانه باشد اما باز هم کت و شلوار است ديگر.

ماکسيم

يک برند تقريبا 30 ساله که باز هم براي مردان،لباس توليد مي کند اما مشکل اينجاست که يکي از اهداف اين برند داخلي به روزبودن با استفاده از طرح هاي اروپايي ورقابت با برند هاي جهاني است. يک برند داخلي که طرحش را از طرح هاي اروپايي مي گيرد،به نظرتان چقدر ايراني به حساب مي آيد؟